پرسش و پاسخ ( مسائل کامپیوتری ) - کلبک جام حم
 
فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 
پرسش و پاسخ
علي فصيحي ـ سنقر كليايي: مي‌خواستم بدانم آيا مي‌شود روي يك كامپيوتر به‌طور همزمان سه‌ويندوز اكس‌پي، 7 و 8 را با هم داشت؟ و آيا بايد اين ويندوزها را در درايوهاي جداگانه نصب كرد؟

در مورد سوال اول، بله مي‌شود هر سه اين ويندوزها را در كنار هم نصب كرد. به اين شرط كه از ويندوز قديمي‌تر به ويندوز جديدتر نصب كنيد، هر چند كار عجيبي به‌نظر مي‌رسد. در مورد سوال دوم، بهتر است درايوهاي مجزا براي ويندوز قرار دهيد. براي ويندوز اكس‌پي حداقل 30 گيگابايت، براي ويندوز 7 حداقل 60 گيگابايت و براي ويندوز8 نيز حداقل 80 گيگابايت كنار بگذاريد. البته اين فضا را خود ويندوز اشغال نمي‌كند، اما نرم‌افزارهاي نصب‌شده در هر ويندوز نيازمند فضا خواهد بود.

 

حسين خليلي ـ آبادان: من با بوت‌كمپ مك، روي مك‌بوكم ويندوز 7 نصب كردم، چطور مي‌توانم ويندوز8 را هم نصب كنم؟ در برنامه بوت‌كمپ هم فقط گزينه نصب ويندوز7 يا اكس‌پي وجود دارد، آيا بايد ديسك ويندوز 8 را در ويندوز 7 لود و نصب كنم و كاري به بوت كمپ نداشته باشم؟

مراحل نصب ويندوز در بوت‌كمپ را همانند ويندوز7 انجام دهيد. تنها مساله‌اي كه ممكن است با آن برخورد كنيد، درايورهاي سيستم خواهد بود. اكثر درايورهايي كه با ويندوز7 كار مي‌كنند، در ويندوز8 نيز فعال خواهند بود و از اين بابت مشكلي نخواهيد داشت. براي خواندن راهنماي دقيق نصب ويندوز8‌ ، به اين نشاني برويد:

http://tinyurl.com/clickhelp4111

 

علي ذوالفقاري: به كمك دستور shred در لينوكس مي‌توانم يك فايل را پاك كنم. مي‌خواستم بدانم چطور مي‌شود به وسيله اين دستور اطلاعات تودرتوي پوشه‌ها را هم حذف كرد؟ مثلا از ريشه درايو يا يك پوشه اين دستور را نوشت و اطلاعات زير پوشه‌ها و... به همين ترتيب پاك شوند؟

نگاهي به دستور زير بيندازيد:

$»find -type f -execdir shred -u '{}' \;

$»rm -rf *

اين دستور ابتدا تمام فايل‌هاي موجود در هر دايركتوري را پيدا مي‌كند، سپس آنها را حذف مي‌كند و در انتها، دايركتوري‌هاي خالي را حذف مي‌كند. تنها ذكر اين نكته باقي مي‌ماند كه هنگام اجراي دستور، حتما به دايركتوري مورد نظر برويد چون ممكن است به اشتباه در دايركتوري Home اين دستور را اجرا كنيد. بنابراين مواظب باشيد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد اين دستور، علاوه بر استفاده از دستور man shred مي‌توانيد به نشاني زير برويد:

http://tinyurl.com/click4112

 

امير ـ اراك:‌ با عرض سلام وخسته نباشيد، من دو تا سه ماه است كه وقتي كامپيوتر را روشن مي‌كنم تا صفحه لاگين ويندوز بدون هيچ مشكلي بالا مي‌آيد، ولي پس از واردكردن رمز و ورود به ويندوز به‌جاي اين‌كه دسكتاپ نمايش داده شود يك صفحه مشكي نمايش داده مي‌شود و من هم براي نمايش صفحه دسكتاپ مجبورم هميشه مسير زير را دنبال كنم:

task manager+file+ new task+
expelore.exe

در منوي استارت، عبارت msconfig را تايپ كنيد. در پنجره باز شده، در تب Startup گزينه Normal Startup را انتخاب كنيد. اگر مشكلتان رفع نشد، كل سيستم را با آنتي‌ويروس به‌روز شده اسكن كنيد. در صورتي كه كماكان مشكل باقي ماند، يك بار ويندوز را Repair كنيد. به ياد داشته باشيد بهتر است قبل از انجام هر كاري از تمام فايل‌هاي مهم‌تان يك پشتيبان بگيريد. در نهايت نصب مجدد ويندوز چاره‌ساز خواهد بود.

 

حميد رازقي ـ مشهد: من يك هارد اكسترنال750 گيگ خريدم. وقتي با ويندوز ايكس‌پي حجمش را نگاه كردم 698 گيگ نشان مي‌دهد. علت چيست؟

750 گيگابايت در اصطلاح بازاري به‌طوري به 750 ميليارد بايت گفته مي‌شود. يعني هر گيگابايت برابر با يك ميليارد بايت است، اما كامپيوتر هر گيگابايت را برابر با 1,073,741,824 مي‌داند. از اين رو 750ميليارد بايت برابر با49/698 گيگابايت خواهد شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 2792
بازدید کل : 62698
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1